onsdag 17 mars 2010

väckning

Pulsade till växthuset igår. På en skare som ibland höll och ibland sjönk jag en halv meter ner i snön. Grävde mig försiktigt ner till dörren och fick upp den.

Spännande att se om nävan klarat vintern. Ja, där under bubbelplasten och gungstolsmattan tittade sömniga blad upp!


Strök med handen över bladen, ah, de doftade. Jorden i krukan var inte frusen, lyckalycka. Täckte över dem igen, sov lite till. Än så är det långt till vår..


I köket fick pelargonerna nystart, flera har redan knopp. Underbara otålsväntanstid! Har nupit massor med knubbisskott. Noterade att jag har många av röd rosenpelargon som jag en gång bytte mig till via en veckotidningsspalt.

1 kommentar:

Mammasblommor sa...

Lyckliga du som har ett växthus. Om jag fick en större trädgård så är ett växthus det första jag skulle skaffa!!
Ha det bra / Margot