måndag 24 maj 2010

vilket väder


häggblommorna slokar i blåst och regn. Det är entalsgradigt och jag ömkar för alla tippor som kommit med värmeböljan, hör rosenfinkens försiktiga artighetsfras, "pleased to see you" i björken intill huset. Vattnet på älven som hunnit värmas under de varma dagarna ångar i den kyliga blåsten. Tog bilden från balkongen. Håller på att hämta mig från hosta och förkylning så det passar bra att vara inomhus och sitta vid datorn.

Igår planterade jag luktärterna och prövade handgräsklipparen jag ropat in på ett gårdsloppis i fjol för 10 euro. Den gick fint när fästmannen oljat och servat den men gräset hade hunnit bli för högt på sina ställen så där tog jag lien till hjälp. As in the good old days.

En handgräsklippare går med vinst, jag får kondis och glada grannar slipper buller och lukt. och så låter den småtrevligt.

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Vilka fantastiskt vackra bilder du tagit av din trädgård.
Imponerande.
Själv pular jag mest runt i mitt växt/lusthus och jagar ut de små-vilda-glada därifrån.
Annars skulle jag inte ha några blomster alls kvar.
Allt som växer ute kan plockas och ges till mamma...

solveig sa...

Det som mamma håller på med i sitt växthus är sååå intressant. Snart får du hjälpredor i stället för stjälpredor .. :-)