fredag 21 maj 2010

vill bara inte




ta fram gräsklipparen. Grannens gräsmatta som en golfgreen där bakom staketet men jag ömmar för varje blad och blomma som kommit upp. Går med näsan neråt och där, den och den och den .. Fullt med prästkragar kommer det kring uteplatsen. Och så de där små blå, och bellis.. Inte vill jag klippa bort innan jag ens sett vad som tittar upp. Det kunde ju vara en raritet.

Men kirskålen är nog ingen raritet, den breder frejdigt ut sig och snart blommar maskrosorna. Måste väl... Hm, jag tror jag ska sätta gamla tidningar över kirskålen där och så jord på. Det får bli en rabatt alltihopa. Och göra vin på maskrosor.. eller nåt.


Kungsängsliljan den vita jag fick av grannen har spridit sig.




Spröda klockor ringer: Ha en skön pingst alla!

1 kommentar:

Mammasblommor sa...

Igår tog jag fram gräsklipparen för första gången! Fast min gräsmatta är avklarad på ett litet kick förståss! ;o))
Den vita kungsängsliljan är fin, så häftigt att man kan se rutor fastän den är helvit!
Ha en skön och trevlig Pingsthelg!
//Margot