måndag 20 september 2010

stentrappan

Här kommer bättre bilder på den.

Det känns som om de gamla handkilade stenarna som varit grundstenar för ett hus fått en värdig plats på gamla dar. Med högtidlig känsla går jag upp för trappan och tänker mig växter och blommor där som inte ska dölja den för mycket.



Här syns gropen för dammen. Den ska vi fylla innan vintern hade vi tänkt, få se. En lyktstolpe eller två har min elteknikske fästman lovat installera.


En rödvinbärsbuske


har fått komma tillbaka lite tilltufsad av flyttkarlarna. Bären fick den med sig.

När tillvaron blir för jordgrå och trist vandrar jag ner till "de andra" för att vila och pigga upp mig, de andra som visar sina vackraste sidor av färg och form just nu



















Krassen och styvmorsviolen skvallrar med varandra och ojar sig. "Vad är det som sker där borta? "

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag tror det blir jättevackert runt stentrappen. Enbart stenarna ger redan ett vackert intryck.

solveig sa...

Växter och sten är fint ihop, stendött och livslevande. :-)