fredag 11 februari 2011

solrosgrodd och grönsaksbetrodd

Gokväll på alla förhoppningsfulla. Nu börjar dagarna bli sådär bländande lysande mot kritvit snö, härligt. Ögonen tåras, finns det risk för att bli snöblind.. vart lade jag solglasögonen nu igen?


Solrosgroddarna har vaknat,


här bänder sig den fantastiska växtkraften upp mot ljuset. Synd att äta upp dem.





Det var kurs i grönsaksodling igår, han Truedsson med tomaterna skulle hålla om både tomatsorter och grönsaksodling igårkväll. Jag klädde mig för polarvinter och sparkade iväg till kurslokalen. Den var fullpackad med ivriga tanter och någon farbror också.


Skrev upp alla goda råd trots dunklet. Går knappt att läsa såg jag efteråt, borde ha haft bandspelare. Det var så inspirerande att få se och lyssna och efteråt sparkade jag hem i vinterkölden med huvudet fullt av sommar och grönsaker!

2 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Härligt med inspirerande odlarföreläsning så här års...när snön yr fram i hundra knyck :-)

solveig sa...

Ja, fru Purjo. Visionerna växer när vintervinden viner som värst..!-)