fredag 25 mars 2011

Älvsjö!

Trädgårdsmässan blev rena idetankningen

kikade efter en bänk man inte behöver flytta in till vintern. Som bara skulle bli härligt patinerad av utevistelse

kanske bordet också..

javisst,  ett gammalt kärrhjul.

och runda pippifåglar som jag men inte katten vill ha

Dessa pelargoner, de fanns i massor! Till och med en liten pinad bonsai-pelargon..

kanske man kunde försöka sig på det....?

pelargondagis

med dagmammor

här är pelargonernas doftdagis   Nyp och Sniff!

Vill ha!

Åh, den också!

En spetsmössa måste jag dra på mig

i sommar..!

5 kommentarer:

maja sa...

hur många skott fick du hem? :)

Mammasblommor sa...

Kul att få se dina fina bilder från mässan! Det blev inget besök där för mig i år, hade varken tid eller ork, kändes också lite överflödigt eftersom jag var på Kista-mässan för bara två veckor sen! Det är kul med mässor då man får lite nya tips, ideer och inspiration!
Ha en fin helg!
Margot

solveig sa...

Maja, inte ett enda, :-) Det var enklare med fröpåsar på flyget. Nära var det, stod länge och höll i en stickling..


Ja, Margot, vintertröttheten blåste bort bland mässtånden. Men benen de blev i stället ack så slut. :-)

Anonym sa...

Jag köpte i fjol olika sorters fuchsior därifrån och de har klarat vintern bra. I år har jag sått pelargoner för första gången och alla sex frön grodde:)
Det behövs inspiration och ögongodis när snödrivorna fortfarande är manshöga i månadsskiftet mars/april.
// Maria

solveig sa...

Kikade lystet på fuchsiasticklingarna, de fanns i massor, Maria. Men vågade inte ta risken att det skulle bli mos i bagaget.. Borde ha åkt med hästkoppin :-)